Primul calculator in educatia copilului

Fiecare parinte isi da seama cand copilul lor are varsta necesara utilizarii calculatorului, acesta activitate fiind una optionala si nu trebuie impusa.
Cumpararea primului calculator personal pentru copilul tau este o alegere buna odata ce acesta a implinit varsta de 5 ani. De la aceasta varsta, simturile sunt dezvoltate aproape in totalitate si copilul poate procesa cu usurinta imagini fara a obosi si fara a-si strica vederea. Pentru inceput, este suficient ca cei mici sa asiste parintii care lucreaza pe calculator. Acestia familiarizeaza copilul cu PC-ul si in al doilea rand permite stabilirea unei comunicari si interactiuni intre copil si parintele care acceseaza calculatorul. Folosirea acestuia trebuie sa fie o activitate secundara si nu principala, prioritate avand ingrijirea corporala, jucariile educative, dansul, exersarea limbajului si cantatul. Filmuletele sunt si ele recomandate si pot completa povestile citite din carti. Mama poate sa-i explice copilului actiunea, sa povesteasca basmul odata cu derularea acestuia. Copilul va fi incantat de aceasta metoda animata, deoarece personajele nu sunt statice, vorbesc si canta. Astfel, acestea dezvolta abilitatile intelectuale ale copilului. Totul este sa nu neglijati activitatile extracurriculare: excursii cu colegii de gardinita/scoala, plimbari in natura, vizite la teatru/ muzee, expozitii si mai ales- jucariile educative.

Calculatorul face parte din valul viitorului, dar tehnicile vechi de invatare si educatie nu trebuie neglijate
Jocurile si programele sunt tot mai avansate si complexe, pot stimula inteligenta daca sunt alese corespunzator. Trebuie evitate jocurile pe calculator cu continut violent, deoarece acestea influenteaza negativ personalitatea in formare si pot determina un comportament agresiv, antisocial. De asemenea, existenta unor reguli stabilite de parinti privind folosirea calculatorului in timpul liber, dupa rezolvarea temelor, au ca rezultat diminuarea acestor efecte negative, supravegherea parintilor dovedindu-se si in acest caz un important factor de mediere pentru evolutia copilului. “Ai voie să te joci cu calculatorul doar dupa ce ti-ai facut lectiile fara nici o greseala si ai venit acasa cu note bune!” Poti stabili in comun (prin negociere) un program (sambata si duminica doua-trei ore si in timpul saptamanii o ora).
Un copil trebuie sa interactioneze fizic cu alti oameni si nu trebuie sa invete absolut totul la calculator. Trebuie doar sa i se stabileasca un program cat de cat organizat, pentru ca timpul acordat calculatorului poate afecta timpul de invatat, joaca, timp care este fiecare important. In ultimii ani, calculatorul a devenit un obiect tot mai des intilnit intr-o casa. Dependenta de calculator are efecte negative atat asupra dezvoltarii fizice, cat si asupra dezvoltarii psihice a copilului. Cele mai frecvente probleme fizice sunt slabirea vederii, obezitatea, durerile de cap si durerile la nivelul muschilor gatului si umerilor. In plan psihologic, copilul poate deveni un neadaptat. Petrecand mare parte din timp in fata monitorului, el risca sa piarda contactul cu lumea reala. Va deveni singuratic si nu va sti sa faca fata unor situatii simple; ei nu vor invata sa-si imparta lucrurile, sa-si astepte randul, si uneori nu vor cunoaste lucruri de baza, simple, precum bunele maniere. Copiii au nevoie sa interactioneze cu alti copii, adulti si animale. Ei au nevoie sa experimenteze lucrurile mai intai cu mana si nu in fata unui monitor de calculator.

Calculatorul este un rau necesar pentru un copil

Calculatorul influenteaza evolutia copilului si a procesului de invatamant, el fiind introdus ca mijloc de invatamant si apoi de instruire programata in intreg sistemul. Acesta are si un beneficiu – copiii care-l folosesc sunt mai inteligenti sau cel putin asa spun statisticile din ultimii ani (studiu l„Home Computer Use and the Development of Human Capital”). Cei care stiu sa foloseasca foarte bine un calculator au avantajul de a-si gasi un serviciu in domeniu mult mai usor si se adapteaza repede schimbarilor tehnologice. La fel putem spune si despre jucariile educative care au fost special create si gandite pentru a oferi micutilor posibilitatea de a cunoaste lumea stimulandu-le astfel curiozitatatea, ii ajuta sa creeze, sa aiba o imaginatie bogata si le dezvolta vocabularul, ii vor ajuta pe copii sa comunice mai usor atat cu adultii cat si cu micuti de varsta lor incurajand astfel sa fie cooperanti.

Incurajam si sprijinim campania 10 pentru primul meu calculator, sustinuta de oamenii din online. Scopul campaniei consta in imbunatatirea calitativa a procesului instructiv-educativ a Mihaelei, oferindu-i un calculator. Aceasta este eleva in clasa a IX-a in Iasi, fara prea multe posibilitati financiare, cazul ei fiind prezentat in campania de sensibilizare a bloggerilor ieseni Globuri cu suflet, din 6 decembrie 2009 (unde Edukid a sponsorizat). Calculatorul o va ajuta pe Mihaela in dobandirea unor cunostinte si formarea unor deprinderi care sa-i permita sa se adapteze cerintelor unei societati aflata intr-o permanenta evolutie. Aceasta trebuie sa fie pregatita pentru schimbari, sa le intampine cu entuziasm si deschidere, nu cu frica si neputinta.

Rolul activitatilor extracurriculare in educatia copiilor

“Sa nu-i educam pe copiii nostri pentru lumea de azi. Aceasta lume nu va mai exista cand ei vor fi mari si nimic nu ne permite sa stim cum va fi lumea lor. Atunci sa-i invatam sa se adapteze.” (Maria Montessori –”Descoperirea copilului”)

Modelarea, formarea si educatia copilului cere timp si daruire

Ca parinte, esti responsabil pentru a-i asigura copilului tau un camin stabil si armonios, o buna crestere si educatie. Orice parinte stie ca educatia copilului sau reprezinta piatra de temelie pe care se va sustine intreaga sa personalitate si viata. Educatia extracurrriculara (realizata dincolo de procesul de invatamant) isi are rolul si locul bine stabilit in formarea personalitatii copiilor vostri. Educatia prin activitatile extracurriculare urmareste identificarea si cultivarea corespondentei optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viata civilizat, precum si stimularea comportamentului creativ in diferite domenii. Incepand de la cea mai frageda varsta, copiii acumuleaza o serie de cunostinte punandu-i in contact direct cu obiectele si fenomenele din natura.

In cadrul actiunilor turistice, copiii isi pot forma afectiunea fata de natura, fata de om si realizarile sale. Acestia sunt foarte receptivi la tot ce li se arata sau li se spune in legatura cu mediul, fiind dispusi sa actioneze in acest sens. In urma plimbarilor, a excursiilor in natura, copiii pot reda cu mai multa creativitate si sensibilitate, imaginea realitatii, in cadrul activitatilor de desen si modelaj, iar materialele pe care le culeg, sunt folosite in activitatile practice, in jocurile de creatie. Vizitele la muzee, expozitii, monumente si locuri istorice, case memoriale constituie un mijloc de a intuit si pretui valorile culturale, folclorice si istorice ale tarii. Vizionarea unor filme, spectacole de teatru precum si a emisiunilor tv specifice varstei lor, poate constitui de asemenea o sursa de informatii, dar in acelasi timp si un punct de plecare in organizarea unor actiuni interesante, astfel face cunostinta cu lumea artei.

Activitatile extrascolare constituie modalitatea neinstitutionalizata de realizare a educatiei.

Vizionarea emisiunilor muzicale, de teatru de copii, distractive sau sportive, stimuleaza si orienteaza copiii spre unele domenii de activitate: muzica, sport, poezie, pictura. Excursiile si taberele scolare contribuie la imbogatirea cunostintelor copiilor despre frumusetile tarii, la educarea dragostei, respectului pentru frumosul din natura, arta, cultura. Prin excursii, copiii pot cunoaste realizarile oamenilor, locurile unde s-au nascut, au trait si au creat opere de arta.

Invata-l pe copil calea cea buna, dar asigura-te ca si tu esti pe ea.
Grija fata de timpul liber al copilului, atitudinea de cunoastere a dorintelor copiilor si de respectare a acestora trebuie sa fie dominantele acestui tip de activitati. Acestea le ofera destindere, incredere, recreere, voie buna, iar unora dintre ei posibilitatea unei afirmari si recunoastere a aptitudinilor. Activitatea educativa scolara si extrascolara dezvolta gandirea critica si stimuleaza implicarea tinerei generatii in actul decizional in contextul respectarii drepturilor omului si al asumarii responsabilitatilor sociale, realizandu-se, astfel, o simbioza lucrativa intre componenta cognitiva si cea comportamentala.

Asa cum sunt aceste activitati extrascolare sunt recomandate copiilor pentru stimularea comportamentului creativ in diferite domenii, asa si jucariile educative Edukid ajuta pe cei mici sa-si creeze propriul univers, sa invete mult mai usor intr-o atmosfera relaxanta, in siguranta cu o baza fundamentala in crestera si dezvoltarea abilitatilor. Totul este sa alegeti jucaria potrivita, la momentul potrivit.

Recomand: Broasca testoasa care inoata si canta, Magnetic puzzle, Alfabetul, numerele si adunarea , Set constructie zoo.